АКЦИЈА АКЦИЈА! – уштеда или манипулација?

Привлачност акцијских понуда

Акцијске цене у великим маркетима привлаче пажњу купаца својом упадљивом бојом и великим бројкама. Међутим, поставља се питање да ли заиста доносе уштеду или је у питању маркетиншки трик. Купци често не проверавају цене у другим радњама или се не сећају ранијих цена, због чега су подложни заблудама да добијају најбољу понуду.

Истраживања показују да многе акцијске цене могу бити мање повољне него што изгледају на први поглед. Понекад, производ на “акцији” може бити скупљи у односу на исти производ у другој радњи који се не налази на снижењу. Због тога је важно бити опрезан, упоређивати цене и проверити стварну вредност производа.

Проблем разлике између цене на полици и на каси

Један од честих проблема који се јављају у маркетима јесте разлика између цене истакнуте на полици и оне која се наплаћује на каси. Купци се суочавају с непријатним изненађењем када схвате да је цена на каси виша од оне коју су видели на рафу. Овај проблем није редак, а потрошачи често не реагују на такве случајеве због непознавања својих права или због журбе.

Продавци, с друге стране, тврде да се такве грешке ретко дешавају и да обично проистичу из техничких проблема као што су недовољно ажуриране цене у систему. Међутим, у пракси су такве грешке чешће него што продавци признају, и многи купци су се сусрели с овом појавом.

Шта учинити у таквој ситуацији?

Ако приметите разлику у цени на рафу и на каси, важно је да знате да као купац имате право да платите цену која је истакнута на полици. Закон о заштити потрошача јасно прописује да цена која је јавно истакнута на месту продаје мора бити поштована. Уколико дође до неслагања, купац може затражити помоћ управника продавнице. Ако ни тада не добије праву цену, препоручује се сачувати рачун и фотографију цене на рафу како би се евентуално поднела жалба инспекцијским органима.

Превенција и савети за купце

Купцима се саветује да редовно проверавају цене у различитим маркетима и да упоређују акцијске понуде. Вођење евиденције о ценама производа које најчешће купују може бити корисно како би се избегли маркетиншки трикови и непријатна изненађења. С обзиром на све учесталије акцијске понуде и снижења, паметна куповина подразумева свест о томе шта заправо добијамо за свој новац.

Иако акцијске цене могу донети уштеду, важно је бити опрезан и не прихватати сваки маркетиншки трик као стварну повољност. Редовно упоређивање цена, проверавање рачуна и знање о сопственим правима омогућиће купцима да доносе боље одлуке и избегну замке које неки продавци постављају.

Scroll to Top