Како рекламирати увећан рачун за струју

Удружење “Славија” вам представља детаљан водич за подношење рекламације на увећани рачун за струју. Уколико сматрате да је дошло до грешке, потребно је следеће:

  1. Први корак: Поднесите писмену рекламацију вашој електродистрибуцији (EPS), у којој оспоравате рачун. Успоредите тренутну потрошњу са претходним месецима, или истим периодом прошле године. У захтеву обавезно тражите извештај о очитавану потрошње за последњих 3-6 месеци. Захтев такође треба да садржи податке о датумима када су обављана очитавања, и стањима на вашем бројилу.
  2. Док чекате одговор: По закону, EPS има обавезу да вам одговори у року од 8 дана. За то време, плаћајте само неспорни део рачуна (тј. део за који сте сигурни да је тачан). На уплатници обавезно наведите да плаћате неспорни део за тај месец. Ово је ваше право по Закону о заштити потрошача (члан 85).
  3. Ако EPS одбије рекламацију: EPS тада може покренути судски поступак за наплату. Ви имате право да се браните у том поступку. Суд ће одлучити на основу доказа које EPS мора да достави. Уколико се спор реши у вашу корист, дуг ће бити коригован или отписан.
  4. Тржишна инспекција: Уколико EPS не одговори у року, следећи корак је подношење жалбе Тржишној инспекцији. Такође, ако EPS није вршио очитавање струје у складу са Законом (члан 90), обавезно је о томе обавестити инспекцију која мора предузети мере исправљања неправилности. Потрошач има право да у поступку затражи новчану надокнаду за неправилности.
  5. Застарелост дуга: Ако потрошач настави да плаћа текуће рачуне на време, док се спор решава, спорни дуг може застарети након 12 месеци, чиме EPS губи право на принудну наплату.

Закључак: Ваше право као потрошача је да добијете јасно објашњење свог рачуна за струју. У случају неслагања са увећаним рачуном, имате правне механизме који вас штите од неправедне наплате. Ако не добијете задовољавајући одговор, није вам у обавези да платите тај део. Удружење “Славија” је ту да вас води кроз цео процес заштите ваших права.

Преузмите пример текста за подношење пријаве уколико нисте добили одговор на рекламацију, у складу са законом – попуните Вашим подацима!

Scroll to Top